Przejdź do głównej zawartości

Wycieczka starszaków do Muzeum Początków Państwa Polskiego

Aby iść w przyszłość, nie można zapomnieć o przeszłości. Przedszkolacy nie ustają w swoich poszukiwaniach, a Muzeum Początków Państwa Polskiego jest świetnym miejscem do poznawania przeszłości.

Dzieci uczestniczyły w zajęciach muzealnych "Od przedmiotu do historii, czyli po co są muzea?". Pani prowadząca opowiedziała nam o skarbcach i o nowych muzeach, w których oglądać można właściwie wszystko, co tworzy człowiek i co znajduje się w jego otoczeniu.

Dzieci miały możliwość zobaczyć bardzo stare przedmioty, biżuterię, broń, makiety kościołów i zagród. Każdy uczestnik miał za zadanie odszukać w gablotach wylosowaną ilustrację przedmiotu, a potem pilnie wysłuchać ciekawostek na jego temat.

Następnie wzięliśmy udział w warsztatach, na których sami tworzyliśmy muzeum z gablotami i makietami. W dalszej kolejności udaliśmy się na wyspę na jeziorze Jelonek, by zwiedzić żywe muzeum "Zwierzęta 1000 lat temu". Pan przewodnik opowiedział nam o zwierzętach i o tym, jaką rolę pełniły we wczesnym średniowieczu.

Poznaliśmy między innymi znaczenie zwierząt hodowlanych i leśnych, sposoby połowu ryb i ich obróbki, metody pozyskiwania miodu, wosku, skór i futer oraz zwyczaje ptaków drapieżnych (sokoła wędrownego i raroga).

Oglądaliśmy także rasy pierwotnych zwierząt hodowlanych we wczesnym średniowieczu.

Ostatnim punktem programu był piknik na polanie a potem powrót do przedszkola. To była bardzo ciekawa i pouczająca wycieczka.