Pani Mirka Kowalska, aktywna działaczka w Klubie Twórczych Rodziców, zagościła ponownie w grupie Stokrotki i Żabki, by opowiedzieć dzieciom, jak wygląda życie pszczół i jaką pracę wykonuje pszczelarz.
Dzieci wysłuchały bajki „Pszczoły i miód” ze znanej dzieciom serii „Wesoła farma”, dzięki której poznały wygląd pszczoły, jej rodzinę i mieszkanie.
Dowiedziały się czym żywią się pszczoły i co robią podczas przerwy zimowej. Oglądały ilustracje rozwoju pszczoły od jajeczka po dojrzały owad. Bliżej poznały królową, pszczoły robotnice, a także pszczoły wentylujące, magazynierki, woskowe, strażniczki i zapylające.
Dzięki ilustracjom dowiedziały się prawie wszystko o miodzie, czyli jak powstaje, skąd się biorą smaki miodu i jak wygląda plaster miodu. Dzieci oglądały pasiekę, różne rodzaje uli i ich wnętrza.
Poznały pracę pszczelarza, jego strój i wyposażenie. Tuż przed pracą plastyczną podsumowały zdobyte wiadomości i układały historyjki obrazkowe. Następnie zasiadły do stolików, by wykonać pracowitą pszczółkę.
Dzieci z grupy Stokrotki wykonały ją wykorzystując papierowe talerzyki, a Żabki rolki po papierze toaletowym.
Zajęcia przeplatane były zabawami ruchowymi, gdzie raz dzieci były wesołymi pszczołami, a innym razem łakomymi niedźwiadkami.
Podsumowanie przeprowadzonych zajęć zwieńczyły krótkie bajki opowiadające o „Pszczółce łakomczuszce” i znikającym nektarze, a także historia o „Nieproszonym gościu”.
Dziękujemy pani Mirce za bardzo pouczającą lekcję o pożytecznych owadach i pracy pszczelarza.
Dzieci wysłuchały bajki „Pszczoły i miód” ze znanej dzieciom serii „Wesoła farma”, dzięki której poznały wygląd pszczoły, jej rodzinę i mieszkanie.
Dowiedziały się czym żywią się pszczoły i co robią podczas przerwy zimowej. Oglądały ilustracje rozwoju pszczoły od jajeczka po dojrzały owad. Bliżej poznały królową, pszczoły robotnice, a także pszczoły wentylujące, magazynierki, woskowe, strażniczki i zapylające.
Dzięki ilustracjom dowiedziały się prawie wszystko o miodzie, czyli jak powstaje, skąd się biorą smaki miodu i jak wygląda plaster miodu. Dzieci oglądały pasiekę, różne rodzaje uli i ich wnętrza.
Poznały pracę pszczelarza, jego strój i wyposażenie. Tuż przed pracą plastyczną podsumowały zdobyte wiadomości i układały historyjki obrazkowe. Następnie zasiadły do stolików, by wykonać pracowitą pszczółkę.
Dzieci z grupy Stokrotki wykonały ją wykorzystując papierowe talerzyki, a Żabki rolki po papierze toaletowym.
Zajęcia przeplatane były zabawami ruchowymi, gdzie raz dzieci były wesołymi pszczołami, a innym razem łakomymi niedźwiadkami.
Podsumowanie przeprowadzonych zajęć zwieńczyły krótkie bajki opowiadające o „Pszczółce łakomczuszce” i znikającym nektarze, a także historia o „Nieproszonym gościu”.
Dziękujemy pani Mirce za bardzo pouczającą lekcję o pożytecznych owadach i pracy pszczelarza.
Opracowała: Natalia Izbińska